דובר צה"ל: "חילוץ מורכב תחת אש ועל בסיס מודיעין"

    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: "חילוץ מורכב תחת אש ועל בסיס מודיעין"

    דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי, מסר בשעה האחרונה הצהרה בה עדכן: "מדובר במבצע חילוץ מורכב תחת אש על בסיס מודיעין רגיש. פעולה מקצועית ומדויקת. הייתה מעטפת אווירית שלוותה בגל תקיפות רחב. זה מבצע שנערכנו אליו והמתנו לתנאים שיאפשרו להוציא אותו לפועל" | צפו

    צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
    21:05
    15.05.24
    אבי מימרן No Comments on אלוף במיל' רון-טל נגד דברי גלנט: "זה מחליש אותנו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מבצע החילוץ המיוחד הלילה, דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי, מסר בשעה האחרונה הצהרה בה עדכן: "מדובר במבצע חילוץ מורכב תחת אש על בסיס מודיעין רגיש. פעולה מקצועית ומדויקת. הייתה מעטפת אווירית שלוותה בגל תקיפות רחב. זה מבצע שנערכנו אליו והמתנו לתנאים שיאפשרו להוציא אותו לפועל".

    הגרי סיפר על פרטי המבצע: "מרגע הפריצה לדירה לוחמי הימ״מ חיבקו והגנו בגופם על לואיס ופרננדו. הקרב התנהל במוקדים רבים. כבר בשעה 1:50 החלה לפעול מעטפת אש אווירית של חיל האוויר כדי לאפשר לכוח לנתק מגע ולפגוע במחבלי החמאס במרחב".

    עוד אמר: "אנחנו לא שוכחים לרגע שבעזה עדיין מוחזקים 134 חטופות וחטופים – אם אתם שומעים אותי עכשיו אנחנו נחושים מאוד להשיב אתכם הביתה ולא נחמיץ אף הזדמנות להביא אתכם הביתה".

     

    ההצהרה המלאה של דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "הלילה הֶחזרנו את לואיס וּפרננדו הביתה. במבצע חילוץ משותף של צה"ל, שירות הביטחון הכללי והימ"ם – היחידה המיוחדת של משטרת ישראל, חילצנו את לוּאִיס הַר ואת פֶרְנַנְדוֹ מַרְמָן שנחטפו על ידי החמאס בְּשבעה באוקטובר מניר יצחק. מדובר במבצע חילוץ מורכב תחת אש בלב רפיח, על בְּסיס מודיעין רגיש ואיכותי מאוד של אגף המודיעין ושירות הביטחון הכללי.

    היחידה המִבצעית של השב"כ, יחידת הימ"ם של המשטרה, פיקוד הדרום יחד עם כוחות אוגדה 98, שייטת 13, חטיבה 7 של השריון בִּפְֿעולה מקצועית וּמדויקת. הייתה כאן מעטפת אווירית שלוותה בגל תקיפות של חיל האוויר יחד עם פיקוד הדרום. זה מבצע שנערכנו אליו זה זמן, נעשׂו ההכנות הנדרשות והִמתַנּוּ לַתנאים שיאפשרו להוציא אותו לַפּוֹעל.

    לפנות בוקר, בשעה 01:49, הכוחות המיוחדים פרצו לְמבנה בלב רפיח. שם בקומה השנייה, הוחזקו לואיס וּפרננדו, בִּידֶי מחבלים חמושים של החמאס, ששהו בַּמבנה וּמחבלים ששהו בַּמבנים הסמוכים. מרגע הפריצה באש לדירה, לוחמי הימ"ם חיבקו והֵגֵנו בגופם על לואיס וּפרננדו, והחל קרב נועז וחילופי אש כבדים, בְּכַֿמה מוקדים במקביל, עם מחבלים רבים. כבר בשעה 01:50, החלה לפעול מעטפת אש אווירית שנוֹהלה על ידי חיל האוויר וּפִֿיקוד הדרום, כדי לאפשר לַכּוֹחַ לנתק מגע ולפגוע במחבלי החמאס במרחב.

    בְּשָלָב זה הלוחמים שולפים את לואיס ואת פרננדו מהדירה וּמחלצים אותם תחת אש, בליווי כוחות צה"ל שנותנים להם הגנה במרחב עד אשר הם מַגיעים לאזור הבטוח. שם, באזור הבטוח, הם עברו בדיקה רפואית ראשונית על ידי הכוחות בַּשטח, והוסקו בְּמַסוק עם לוחמי 669 להמשך טיפול רפואי בַּמרכז הרפואי שיבא בתל השומר, שם פגשו בהתרגשות גדולה את משפְּחותיהם.

    הרמטכ"ל היה יחד עם ראש השב"כ והמפכ"ל בחפ"ק של השב"כ, יחד עם מפקדים נוספים. משם הם קיבלו החלטות, עקבו וּפִֿיקדו על הכוחות במבצע. ראש הממשלה ושר הביטחון גם כן הִגיעו לחפ"ק במהלך הלילה וליוו את המבצע. זה היה לילה מתוח מאוד ומרגש מאוד.

    מבצע כזה התאפשר בזכות ההקרבה הגדולה של הלוחמים בְּסדיר וּבְֿמילואים לאורך המלחמה, בִּפְֿרט מי שנפלו ונפצעו בַּקרבות. ללא המאמץ וההקרבה שלהם לא היינו מַגיעים לרגע הזה. לצד ההתרגשות, גם הבוקר לאחר מבצע החילוץ המוצלח הזה, אנחנו לא שוכְחים לרגע שבעזה עדיין מוחזקים 134 חטופות וַחַטופים. אני רוצה לפנות אֲל החטופות והחטופים הבוקר: אם אתם שומעים אותי, דעו שאנחנו נחושים מאוד להשיב אֶתכם הביתה. ואנחנו לא נחמיץ אף הזדמנות להביא אֶתכם הביתה.

    ביקרתי אתמול בני משפחת יעקב מניר עוז שאביהם, יאיר, עדיין חטוף. בִּתו, שיר, אמרה לי, שמאז שבעה באוקטובר, חייהם הפכו להיות יממה אחת ממושכת של זריחות אין-סופיות ושקיעות אין-סופיות. המשפט שלה נחקק בי. עבור 134 משפחות השמש עדיין לא זרחה. הבוקר הזה יש שתי משפחות שהשמש שלהן זרחה ליום חדש. אנחנו נמשיך לעשות כל מאמץ להחזיר את כל החטופים הביתה.

    אני חושב שנכון שהציבור ידע שכל יום מאז השבעה באוקטובר, כל יום, אנחנו משקיעים אין-סוף שעות, שב"כ, צה"ל, יחידות מיוחדות נוספות, בלתכנן ולחשוב על מבצעים מהסוג הזה. לא תמיד מתאפשרים התנאים להתממש, אבל היו לא מעט פעמים שהיינו ערוכים, היום התאפשרו התנאים להתממש. אנחנו נפעל ונמשיך לפעול ביצירתיות, בתחבולה, ובאופן נועז כאשר יהיו תנאים לממש, ונמשיך לעשות כל מאמץ בכל דרך כדי לייצר את התנאים להשיב את החטופים, ביניהם גם אפשרות לעסקה.

    לצערי ציינתי בישרנו הבוקר על מותם בקרבות של שני לוחמים מיחידת מגלן, אמרתי שבזכות הגבורה והאומץ של הלוחמים שנפצעו ונפלו בקרבות אנחנו מסוגלים לבצע מבצע כזה. כדי לבצע מבצע כזה ברפיח צריך להיות במרחב, אי אפשר לבצע מבצע כזה בלי להיות בתוך רצועת עזה ובזכות אותם לוחמים גיבורים שנפלו בקרבות, שהקריבו את היקר מכל, אנחנו מסוגלים להגיע לרגעים מבצעיים שמאפשרים לנו לשחרר חטופים. לגבי המטרות שתקפנו במרחב, תקפנו מטרות של חמאס במרחב, תקפנו חמ"לים מבצעיים של גדודי חמאס במרחב רפיח על מנת לא לאפשר להם לבנות את התמונה המבצעית ולאפשר לכוחותינו לנתק מגע. התמקדנו במטרות חמאס במרחב רפיח ויש גם מחבלים רבים שנהרגו בפעולה הזאת, לצד המחבלים שנהרגו, בזמן הפעולה על היעד של הכוחות שהיו במרחב.



    0 תגובות